מהו מיתוג עסקי?
קודם נתחיל עם הגדרה קצרה וקולעת למושג 'מיתוג': "מיתוג הוא יצירת זהות ותדמית לעסק, חברה, גוף, ארגון, מוצר או אדם".
אנחנו חיים בעולם שקיימים בו שפע פלטפורמות פרסום כמו דיגיטל, טלוויזיה, שלטי חוצות, עיתונות – זה מה שמניע אותנו לבחור במיתוג ההוא בתת מודע – איפה לקנות ? איזה חנות ? איזה מותג טוב יותר ? מה יותר מושך אותך ? וזה מה שמבדיל בין כל העסקים והחברות .
ללא מיתוג כולנו שווים. הייחודיות במיתוג עוזרת לנו כצרכנים לפתח קשר למיתוג החברה ולהיות מזוהים יותר עם מוצר או שירות מסוים. מיתוג לחברות, מיתוג למוצרים, מיתוג מחדש.
לכל חברה ועסק יש את הייחוד שלה.
מיתוג עסקי מאפשר למוצר\לשירות שלך להתבלט מול המתחרים הקיימים בשוק.
כאשר חברה תרצה לעשות תהליך של מיתוג אישי, היא תבליט את היתרונות שלה, כדי שידעו לזהות אותה בין הרבה מוצרים מקבילים או דומים.
תהליך מיתוג לעסק מתחיל ביצירת שם לעסק וממשיך ליצירת מיתוג עסקי חזותי ייחודי לעסק שלך מהמתחרים.
משם התהליך ממשיך ליצירת לוגו איכותי בהתאם לחזון העסק, למטרת העסק, המשמש אותך מחותמת על הניירת המשרדית, שלטי חוצות, אריזות\מוצרים, פרסום בפלטפורמות שונות, באתר התדמית לעסק – לפי המיתוג העסקי שלך.
מי צריך מיתוג עסקי?
כל בעל עסק, יצרן ונותן שירות !
חברה שיוצאת לדרך מבלי להשקיע בפיתוח מותג מצמצמת את הסיכויים להצלחה. המיתוג הוא מעין מראה המשקפת את הרצונות והשאיפות של הלקוחות.
מתי כדאי למתג את העסק?
- כשמקימים עסק חדש, כמובן.
- כאשר לא נעשה מיתוג מעולם.
- העסק לא מושך לקוחות.
- העסק מושך לקוחות – לא רלוונטים.
- כאשר העסק ותיק, הוא חייב לעבור מין "שדרוג" ולהיות עכשווי, משנה לשנה עולם המיתוג והדיגיטל משתנה.
- העסק שינה את שמו\קהל יעד.
- מוצר חדש\כיוון חדש והצורך לעטוף אותו במיתוג מבדל והולם.
בניית מותג באמצעות חברת מיתוג ופרסום מקצועית
מיתוג נכון מלווה את העסק בכל צעדיו בעזרת תהליך של בניית אסטרטגיה שיווקית.
מצייד אותך בארגז כלים שיווקיים ומסייע לך להטמיע את המותג.
תהליך מיתוג עסקי דורש מחקר מעמיק ושיתוף פעולה הדדי להבנת צרכי העסק, שאיפותיו וערכי המותג שהיה רוצה להנחיל ללקוח.
רוצים גם אתם מיתוג עסקי ? לחצו כאן